pepsi generation


MJ-Pepsi-Commercial-

Popstarul deceniului nostru, copilul clipului şi al rock-ului, acceptă, pentru modestul onorariu de cinci milioane de dolari să filmeze o reclamă pentru Pepsi-Cola. Afacerea nu s-a realizat într-o singură zi. Starurile îşi au propriile capricii. Primul scenariu prezentat îl arată pe domnul Thriller acasă cu fraţii lui în jurul pianului.”- Nu sunt o Peter`s Sister”, s-a mulţumit să murmure Jackson. (a cincea roată la căruţă). Al doilea script: cei cinci fraţi sosesc cu elicopterul pe un stadion uriaş în mijlocul admiratorilor în delir. „- Nu sunt Mike Jagger, protesta Jackson. Spectacolul nostru este de o sută de ori mai palpitant decât o debarcare aeropurtată pe un teren de baseball”. Pepsi acceptă deci tema concertului. Pentru el miza e vitală. Îi dispută împăratului Coca o piaţă de douăzeci şi şapte de miliarde de dolari. Rivalul l-a ridiculizat cu un an înainte spărgând preţurile într-un spot mârşav. Un camion roşu al mărcii Cola catapultează într-un hohot  de râs un zid de cutii de Pepsi. De aceea, anul acesta, pe platoul de filmare, Pepsi Cola nu se zgârceşte la mijloacele de producţie. Minutul de publicitate va bate toate recordurile stabilite, un milion de dolari (investiţia în mass-medii va fi de patruzeci). În plină criză de paranoia, temându-se pentru imaginea lui, starul refuză să-şi arate scumpa (foarte scumpă) faţă mai mult de trei secunde. „În locul lui, mărturiseşte realizatorul, a trebuit să-i filmez pe spectatori”. Şi brusc, drama. Traversând o perdea de focuri de artificii, Michael Jackson îşi vede părul luând foc. Ambulanţă, flash-uri, clinică, alte flash-uri; vedeta este spitalizată. Mass-mediile la rândul lor se înflăcărează. În mijlocul jarului, preşedintele Cola rămâne rece. Rezervă pentru ziua următoare câte o pagină în toată presa americană. Savurând micul dejun, cititorii descoperă uluiţi această extraordinară confesiune:”De la preşedintele companiei Coca preşedintelui companiei Pepsi. Felicitări că aţi reuşit să convingeţi starul cel mai greu accesibil să cânte pentru marca dumneavoastră. Este o idee pe care ne-ar fi plăcut să o avem înaintea dumneavoastră. O dată în plus, aţi avut nerv. Hip hip hip Pepsi! Post-scriptum. Ce păcat că Pepsi poartă ghinion.”

Reclame

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s