evident


s-WASHING-DISHES-VINTAGE-largeCând am lucrat la proiectul legat de detergentul Dawn, care se confrunta cu o concurenţă dură din partea celor de la Ivory, Palmolive şi Joy, am utilizat un exerciţiu proiectiv bazat pe desen, în încercarea de a descoperi o idee diferenţiată pentru Dawn. Moderatorul a prezentat focus-grupului un desen în linii simple, reprezentând o femeie care spală vasele la chiuvetă. Le-am cerut participanţilor să ne vorbească despre imagine. Răspunsurile au fost surprinzătoare. În vreme ce semnalele publicitare de pe piaţă mizează pe imagini în care apar soţi şi soţii, care spală vasele cu un aer jucăuş, şi copii zâmbind de după masă, grupul nostru ne-a relatat poveşti complet diferite, în care femeia împovărată e izolată în bucătărie, spălând vasele, în timp ce toţi ceilalţi membri ai familiei se distrează. Femeia priveşte la mormanul de vase care nu pare a se micşora deloc. E plină de resentimente şi frustrare. Vrea să părăsească bucătăria, însă apa plină de grăsime nu-i dă voie să facă acest lucru, fiind nevoită să spele şi să clătească încontinuu, până când vasele vor fi curate.

b5e077d29d991e6eeb79efa68f709104Acest exerciţiu proiectiv a confirmat faptul că spălatul vaselor murdare nu este distractiv, fiind o treabă lipsită de satisfacţii, care izolează. Reclamele în care apăreau oameni care spălau vase cu voioşie nu li s-au părut a fi adevărate consumatorilor. Cercetările noastre au forţat echipa care se ocupă de Dawn să identifice o atitudine autentică, care să mizeze pe ideea de produs care îşi face treaba. Reclama ce a rezultat în urmă cercetărilor se încheia cu fraza: “Pentru că aveţi şi lucruri mai bune de făcut”. Consumatorii se puteau conecta emoţional cu aceasta. Empatia demonstrată s-a dovedit a avea un succes incredibil pentru brand.

Reclame

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s